Hujung minggu



Masa bercuti kat Tioman dengan geng tempat kerja lama.

Tak seperti cuti hujung minggu sebelum ini. Kali ini aku duduk pejabat sorang-sorang sambil buat kerja. Bukan nak tunjuk rajin atau amik OT (tak dibayar pun kalau claim) tapi aku sekadar datang buat kerja yang tak siap lagi. Waktu pejabat bukan tak boleh buat tapi tak ada masa. Iya kah tak ada masa? hehe. Apa-apa hal pun kalau buat kerja sorang-sorang nie rasa cepat pulak siap. Tak ada gangguan.

Abis buat kerja aku layan blog dan FB..sambil tue dengar lagu-lagu rock kapak. Ceh layan pulak pepetang nie. Nak balik awal pun malas..Balik umah pun bukan ada apa yang boleh dibuat. Selalunya layan DVD ataupun cuci keta. Huh tapi hari aku malas sikit. Karang laa antar gi kedai cuci keta..

Kalau tengok fail atas meja nie rasa cam nak pitam pun ada. Berlambak cam pasar borong. Banyak gila perlu dibuat. Kalau setakat kerja hakiki tu aku tak kisah sangat tapi nie melibatkan kerja orang lain yang perlu aku buat. Ialah ikut arahan la katakan. Tapi aku tetap tak puas ati pasal kerja aku pun banyak jugak. Takkan laa kerja orang lain pun aku kena tanggung..Orang lain tue pun aku tengok bukan banyak kerja sangat pun..Dah buka mulut kat atas tapi diorang cakap macam diorang paham jer..isk karang ada makan pasir tak lama kalau macam nie.

kalau tension agaknya boleh jadi macam nie kot?

 Adakalanya bila pikir masalah kerja nie, rasa macam nak mintak tukar jer pi tempat lain. Tapi tempat lain pun sama gak. Mungkin lagi koman banyak kerjanya..Tak per la, buat masa nie biar aku duduk sini dulu diam-diam. Tengok sampai bila aku leh tahan..kalau sok lusa ada offer aku blah. Lagi awal lagi bagus pasal banyak sangat kerja "KERJA TAK BETUL DALAM PEJABAT NIE"..


No comments:

Post a Comment