Demam Yang Sakit


Time demam laa syok layan tv

Alhamdulillah.. deman selesema aku dah kebah. Terima kasih kepada isteri yang tak jenuh-jenuh merawat dan melayan ragam aku semasa sakit 2 - 3 hari nie.

Kali nie aku nak cerita pasal kenangan aku sedikit semasa sakit. Bukan pasal sakit tapi cerita lain yang berpunca dari aku sakit. Tapi bukan yang menyebab aku sakit tapi kalau terlebih boleh menyebabkan aku bertambah sakit (banyaknya sakit)

Semasa aku sakit (sakit lagi) ada kerja kat pejabat yang urgent dan aku tak dapat datang nak wat, pasal MC dan tak larat. Yang peliknya, atasan aku tak reti nak suruh orang take over kerja aku tue. Pepagi dah call aku cakap kenapa aku tak bagi tau awal-awal yang aku nak sakit. Eh pelik pulak. Sakit bukan diminta laa boss. Kan ada staff lain yang boleh buat kerja aku tue. Lagipun kalau ikut teori, dia yang sepatutnya wat kerja tue. Sekarang nie pun dia buat juga cuma buat untuk kawasan lain. Jadi apa salahnya buatkan kerja aku tue. Bukan banyak sangat pun. Tinggal nak print dan hantar ke satu tempat dan dapatkan tandatangan. Bukan susah mana pun. Lagipun suma aku dah sedia atas meja tu. Siap letak nota lagi woO. Bagi budak-budak pun kompom boleh siap. Nie tak, nak aku juga yang buat. Aku kan MC, cuti sakit. Takkan aku nak datang pejabat juga wat kerja. Suruh laa mamat tue. Yang bos aku nie pun satu, macam takut semacam nak suruh mamat tue. Kreatif laa sikit. Kalau tak reti nak suruh orang lain, bos buat sendiri jer laa..bukan susah mana pun. isk isk isk

Mau tak mau, sok hari aku pi pejabat juga siapkan kerja tue. Tak sampai sejam, semua beres. Yang letihnya, aku terketar2 wat kerja tue pasal demam aku tak surut lagi. Tapi tak per laa. Lagipun aku malas mau cuti sakit lama sangat. Karang makin lemah pulak badan nie.
Namanya juga kuli..kekadang bukan kerja hakiki tapi diarah buta tuli. Aku akur sambil buku  lima tergenggam ngeri..

2 comments:

  1. heheh..kesiannyer..kena paksa bt kj walau dmm yer....kira org penting laa tuu..

    ReplyDelete
  2. Apa boleh buat..dah nasib badan

    ReplyDelete