Gitar Oh Gitar


Teringin plak rasanya nak beli gitar. Dah lama sangat tak petik tali gitar. Kekadang tue rasa gian plak. Tak la pandai sangat, setakat tau kord dan baca kord tue kira ok la. Tue pun kord yang basic jer. Dulu masa kat kampung selalu gak layan gitar nie. Tapi jarang arr petik. Selalunya jadi penyumbang suara. Sumbang pun diorang bedal jer. Sapa nak marah Abang Din. Hahaha layan.

Teringat plak masa mula2 main gitar, time tue baru abis sekolah. Lepek-lepak dengan budak kampung. Diorang nie memang pro bab gitar dan yang paling pro bagi aku ialah ady (best pren masa lepak dikampung) dan dialah tempat aku curi-curi kord. Kekadang tue ada gak mintak ajar tapi ego punya pasal, jadi banyakkan diam dan melihat sambil mendengar jer. Memang itu cara aku belajar, masa sekolah pun cam tue. Cuma sekolah dulu mulut aku cam mesin sikit. Non stop cam orang goreng gitar.

Kalau lah aku dapat gitar sebijik, kompom abis ink printer pejabat aku. Aku pulun print semua lagu yang ada dalam internet tue beserta kord-kordnya. Lepas tue lepak depan rumah bujang aku sambil layan gitar. Campur lagi dengan nescafe dan rokok, perghh layan blues laa beb..

Satu lagi bab nak beli gitar nie ialah aaku dah janji dengan adik bongsu aku nak belikan dia gitar. Tak boleh tak beli woo, karang mengamuk itu orang arr abis aku kena sembur. Merajuknya membawa gunda gulana woo..

No comments:

Post a Comment